Luontoyhteys luodaan lapsena
Olin viisivuotias, kun vanhempani hankkivat Iitistä oman saaren. Asuimme vielä tuolloin vuokralla ja monessa perheessä omistusasunto on se, mikä ensin hankitaan. Meidän perheelle ykkösijalle nousi kuitenkin kesämökki luonnon helmassa. Järvessä oli kirkas vesi ja siellä ei juurikaan ajettu moottoriveneellä. Isä souti saareen ja valona olivat luonnonvalo ja kynttilät. Kylmätilana kellari. Nykyään siellä on aurinkosähköt.
Tämä artikkeli on vain tilaajalle.
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan artikkelin kirjautumalla sisään.
Kirjoittajan kirjoitukset