Kotimaisen suosiminen on kestävää kehitystä
Tilastokeskuksen mukaan ruoka kallistui viimeisen vuoden aikana 16,3 prosenttia. Sen on varmasti meistä jokainen huomannut kauppakassin hinnassa. Kotimaiset tomaatit saattavat jäädä kauppaan ja hintoja pitää seurata entistä tarkemmin. Kokoomuksen kansanedustaja Timo Heinonen järjestää jo yhdennentoista kerran ”Kaksi viikkoa vain suomalaista ruokaa” -kampanjan. Hän haluaa herätellä suomalaisia kotimaisen ruuan pariin. Mennyt vuosi on varmasti nostanut jokaisen mieleen oman maatalouden ja ruuantuotannon merkityksen huoltovarmuuskysymyksenä. Omavaraisuus ja kotimaisen ruuan rooli on useammankin puolueen vaalikampanjoissa näin eduskuntavaalien kynnyksellä.
Tämä artikkeli on vain tilaajalle.
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan artikkelin kirjautumalla sisään.
Kirjoittajan kirjoitukset