Sahanlahti palkittiin hyvinvointimatkailun kärkituotteesta

Jaana ja Janne Kuivalainen ovat tehneet palkitsemisen arvoista työtä.

18.1.2018

Sahanlahden Saaristolaiselämyksiä Saimaalla -paketti on valittu yhdeksi Suomen kärkituotteeksi matkailupalveluiden hyvinvointisarjassa. Palkinto luovutettiin iltapäivällä matkamessuilla, jotka avattiin tänään Helsingissä. Sahanlahti Resort palkittiin kilpailussa ainoana itäsuomalaisena yrityksenä.

Saaristolaiselämyksiä Saimaalla (Archipelago experiences on Lake Saimaa) -tuotepaketti yhdistää niin Puumalan pyöräilijöille räätälöidyn saaristoreitin, järviluontoon ja saaristolaiskulttuuriin tutustumisen meloen, savusaunakulttuurin, metsäpatikoinnin, Sahanlahden ainutlaatuisen sahamiljöön kuin puhtaan, paikallisen ruuankin.

-Statuksen myötä saamme lisää näkyvyyttä kansainvälisillä markkinoilla Visit Finlandin toimesta, sanoo Sahanlahden emäntä Jaana Kuivalainen.

VISIT Finland -kärkituotekilpailuun osallistui kaikkiaan 157 tuotetta, jotka jakaantuivat kulttuurimatkailun (Culture Finland), kesäaktiviteettien (Outdoors Finland) ja hyvinvoinnin (FinRelax) teemoihin.

-Kilpailun voittajiksi valitut yritykset ovat onnistuneet luomaan sellaisia matkailutuotteita, joita kansainvälisillä markkinoilla kaivataan juuri nyt. Meille suomalaisille hyvin tuttujen asioiden, kuten koskemattomassa luonnossa liikkumisen ja saunaperinteen tuotteistaminen helposti saavutettaviksi matkakokemuksiksi on todella tärkeää, kertoo kärkituotekilpailun tuomariston puheenjohtaja, kehitysasiantuntija Liisa Renfors Visit Finlandilta.

-Uudenlaisille suomalaisille matkailutuotteille on nyt valtava kysyntä. Tuotteilta halutaan myös entistä enemmän paketointia yksittäisten retkien tai palvelujen sijaan.

Kari Kauppinen

Share This:

Ei kommentteja, oletko sinä ensimmäinen?

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.


*